Zit je met vragen waarop een antwoord moet komen, voordat je besluit of je zwanger wilt worden? Wil jij graag zwanger worden, maar lukt dit niet? Wil je zwanger worden zonder partner of met een partner van hetzelfde geslacht? Of wil je een second opinion omdat je eerder elders onder behandeling was voor vruchtbaarheidsproblemen? Meld jezelf dan aan voor een intake bij Nij Geertgen.
Zodra wij jouw aanmelding hebben ontvangen, plannen wij een intakegesprek met je in. Wij vragen je dan een aantal documenten aan ons toe te sturen. Hieronder lees je daar meer over. Aan het intakegesprek zijn kosten verbonden. Deze kosten vallen onder jouw basisverzekering, maar vaak valt dit binnen het eigen risico bedrag.
Voorafgaand aan jouw afspraak wordt gevraagd om bepaalde gegevens aan te leveren. Deze gegevens zijn van belang voor jouw behandeling. Hieronder kunt je lezen waarom deze gegevens nodig zijn.
1. Verwijsbrief van de huisarts of specialist
Om de zorgkosten vergoed te krijgen, heb je een geldige verwijsbrief nodig van je huisarts of specialist. Zorgverzekeraars zijn zonder verwijsbrief niet bereid te vergoeden en in dat geval word je dan aangemerkt als zelfverwijzer. Een verwijsbrief, met naam en handtekening van de verwijzer, is vanaf de datum van afgifte één jaar geldig en is alleen geldig als de datum van de brief vóór of óp de datum van de eerste afspraak bij ons is. Wij raden je daarom dringend aan een verwijsbrief bij de huisarts of specialist te regelen. De huisarts of specialist kan deze verwijsbrief doorsturen via Zorgdomein of je kunt de verwijsbrief samen met de ingevulde formulieren aan ons toesturen dmv. e-mail. Op het moment dat wij geen verwijsbrief hebben ontvangen, zijn wij genoodzaakt je aan te merken als zelfverwijzer. Hierdoor zal jouw zorgverzekeraar niet overgaan tot vergoeden van de behandeling. Daardoor ontvang jij de factuur zelf en dien je deze rechtstreeks aan ons te voldoen. Mocht je tussentijds of na ontvangst van deze factuur de verwijsbrief alsnog aanbieden, zullen wij hiervoor kosten in rekening brengen. Deze kosten bedragen € 150,-. Ben je langer dan 1 jaar niet onder behandeling bent geweest of heb je een kindje gekregen, dan dien je jezelf opnieuw aan te melden voor een intake gesprek en heb je een nieuwe verwijsbrief van de huisarts nodig.
2. Vragenlijst m.b.t. anamnese
Je dient voorafgaand aan de intake de vragenlijst m.b.t. de anamnese digitaal via het patiënten portaal in te vullen. Hiervoor ontvang je separaat een uitnodiging via e-mail (controleer evt. je ongewenste e-mail). Bij het eerste bezoek aan onze kliniek (intake) zijn deze gegevens bestudeerd door de arts en worden deze gegevens met jou besproken. De ingevulde anamneselijst komt rechtstreeks in jouw patiëntendossier.
Op het moment dat de anamneselijst niet volledig wordt aangeleverd, is de arts niet in de gelegenheid het gesprek met jou voor te bereiden. De gegevens worden dan tijdens de eerste afspraak met je doorgenomen. Omdat het doornemen van deze gegevens extra tijd kost, heeft dit tot gevolg dat er voor het vervolg van de intake een tweede afspraak ingepland dient te worden.
3. Informed Consent
Het formulier ”Informed consent Zorgkosten en zorgverzekeraars” dien je ondertekend terug te sturen. Is deze niet in ons bezit voorafgaand aan jouw intake gesprek, dan kunnen wij de intake niet laten plaats vinden.
4. Jouw medisch dossier; indien van toepassing
Hiervoor kun je het formulier “verzoek opvragen medische gegevens” gebruiken. Alleen als je elders in behandeling bent geweest, dien je dit formulier in te vullen, te ondertekenen en zelf op te sturen naar (of af te geven bij) de betreffende afdeling van het ziekenhuis waar jij in behandeling bent geweest. Als je de gegevens zelf hebt ontvangen, dan kun je deze per ommegaande aan ons doorsturen. Je kunt ook aan de medewerker van de afdeling vragen of zij de gegevens naar ons faxen via faxnummer: 0492 – 39 00 46.
Kinderen
In onze kliniek zijn kinderen van harte welkom maar beseffen we dat dit confronterend kan zijn voor onze patiënten. Wij willen je daarom vragen of je hier, wanneer mogelijk, rekening mee wilt houden.
Het aanmeldformulier wordt via een beveiligde verbinding verzonden.
De informatie op onze website hebben wij zorgvuldig vorm gegeven, maar nog kun je voorafgaand aan je aanmelding inhoudelijke vragen hebben. Wij zijn dagelijks bereikbaar van 8.00-12.00 uur en van 13.00-15.00 uur op telefoonnummer 0492-366634.
Persoonlijke benadering
Nij Geertgen is een centrum waar cliënten zich prettig voelen en gehoord worden.
Veilig
Bij Nij Geertgen zit je goed; in ons centrum werken wij veilig.
Doeltreffend
Nij Geertgen staat jou bij met succesvol gebleken behandelingen.
Ruime ervaring
Al onze medewerkers zijn goed geschoold, ervaren en op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
Met ZKN keurmerk voldoen wij aan alle eisen voor kwaliteitsmanagement.
Nij Geertgen is in bezit van de Freya Pluim. Hiermee voldoen we aan de kwaliteitscriteria die door Freya zijn opgesteld.
Onze website maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Klik op 'Ik ga akkoord' om toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Lees meer over cookies